Hjelp kundene å selge mer
Er det noen av regnskapsbyråets kunder som har kundene lagret i et regneark? Har ikke alle ansatte hos kundene oversikt over kontaktpersoner og kontaktinformasjon til sine forretningsforbindelser? Lagrer kundene deres brev og annen kommunikasjon i sin egen mailboks eller på sin lokale PC? I så fall bør dere anbefale byråets kunder å se nærmere på en CRM-løsning.
CRM er et eget fag, og det kan være meget omfattende. Dette skremmer mange.
Vi mener at en gjennomsnittlig kunde av et regnskapsbyrå ikke trenger en avansert løsning. Men vi vet at både byrået og kunden blir mer effektiv og fornøyd om man for eksempel har en felles kunde- og leverandørliste å forholde seg til.
Regnskapsbransjen har i mange år bidratt til god kvalitet innen regnskap- og økonomistyring i næringslivet. Nå er tiden inne for også å slå et slag for bedre kundeoppfølging og økt omsetning, før salget i det hele tatt har skjedd.
Les mer om salg og fakturering for dine kunder:
|